Carolina Tegene Louise

Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.

6 veckor?!

Publicerad 2012-05-09 17:49:43 i Allmänt,

Vad fan hände med den här vårterminen?! Det är 6 veckor kvar tills min tjänst är slut! Finns tydligen ett gammalt klassiskt lärarordspråk som lyder "det man inte har hunnit med före påsk, det hinner man inte med" och nu förstår jag verkligen vad de menar. Ungar som i panik vill rätta till betyg, föräldrar som är på som iglar för att deras ungar har skitit i skolan i 3 år och nu inser att det är dags att rätta till samt utvecklingssamtal som bokas in på löpande band för att betas av så fort som möjligt. Shit. Bara 6 veckor till. Håll ut.

Nu när grinkärringen har varit igång en liten stund så kan jag glädja er med att kosten och träningen so far har gått som på räls! Först idag har jag känt av ett sockersug som heter duga och försökt dämpa det med varma hallon och lite hemmagjord proteinglass. Då jag är orerhört lat med mina lunchlådor brukar de mest bestå av tonfisk, bönor, selleri och numer lyxen sparris. Inget att tillaga, inget att värma. Bra variant på snabbmat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela