Carolina Tegene Louise

Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.

Kontoret

Publicerad 2012-03-07 19:26:14 i Allmänt,

Jajemän, citatmaskinen på skolan har talat ännu en gång. Jag pratar om hoppande-orm-eleven.

Det händer ju titt som tätt att elever springer iväg på toa under lektionstid. I bästa fall får man en kommentar i stil med "due.. jag går på toa en sväng". Ibland går det så långt som att eleven i fråga kommer fram till mig, sträcker på sig och frågar artigt "är det ok för dig om jag går på toaletten en liten stund?". So far so good. Idag kan jag lägga in variant nr 3.

- Du.. eh.
- Ja..?
- Det är så här att.. eh.
- Mmm..?
- Alltså.. jag menar.. (här börjar eleven skruva lite på sig och titta ner på skorna)
- Vad klurar du på?
- (Eleven böjer sig fram mot mig och sänker rösten) Jo alltså, jag skulle behöva gå på kontoret! (Nickar mot dörren med en kris-min)

Hahaha, det är de här små stunderna som man asgarvar inombords och som gör att jobbet inte känns så tungt!

Vädret tillåter inte direkt någon promenad idag så det får bli lite löpband på gymmet samt rygg och axlar. Ska bara äta lite innan och, vem vet, jag kanske hinner ta en sväng förbi kontoret?!

Fick ett önskemål om att lägga upp fler bilder här. Problemet är att jag bara har min telefon att ta kort med.. Lägger upp en skitbild på den här boken jag har börjat läsa. RIKTIGT bra, det som inte står i den är inte värt att veta. Tänkte dela med mig av lite tips ur den här så småningom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela