Carolina Tegene Louise

Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.

Faster-mys!

Publicerad 2012-03-14 18:15:24 i Allmänt,

Igår struntade jag helt i att träna och begav mig istället ut till Hammarö för att träffa lilla T, Anders och Cristin. Som alltid är det jättemysigt där ute med god mat och världens bästa sällskap. Lilla T blev kinkig på grund av magknip, men repade sig sedan, hoppade lite knät och smakade på fasters armband. Min HTC fick sig också en omgång. ;)


Den här dagen är istället inte lika trevlig.. glömde lunchlåda till att börja med. Niorna skrev nationellt prov i biologi som jag ansvarar för. Eftersom jag är galet rädd för att göra fel eller glömma något så var jag givetvis tvungen att kontrollera allt ca 432 gånger. Har alla fått papper att skriva på? Räcker pennorna? Tänk om jag inte kan svara när de behöver hjälp? Tänk om det blir orättvist för att jag inte är utbildad? Tänk om jag har lärt ut något fel? Ja.. ni kan tänka er.

Samma procedur inför andra delen givetvis som de gjorde efter sin lunchrast. Firade en kollega idag, så istället för en rejäl macka blev det lite tårta. Blodsockret mådde sådär. Åttornas omdömen ska vara skrivna tills på måndag, och jag vet fortfarande inte hur jag ska bedöma krakarna. Åtgärdsprogram ska anmälas, skrivas och uppdateras. Möten ska bokas. Ja, jag vet, det här är vardag för en lärare. Men det skulle kännas bättre med en utbildning i ryggen och en ordentlig genomgång så jag vet vad jag gör och får bekräftat att jag gör rätt.

Skulle sätta mig och äta direkt när jag kom hem, men var tvungen att ringa Beijer först. Efter grinigt och träligt bemötande skulle jag mejla min kollega innan hon gick hem för dagen. Jobbdatorn sa upp sig såklart, fick mejla från min dator och mejlet kom iväg för sent. Lite småledsen sätter jag mig för att äta, men blir istället duktigt utskälld över telefon. Varpå personen lägger på i örat. Anledning? Jag visste inte hur lång tid det skulle ta för mig att jobba klart och äta upp.

Riktigt långt, tråkigt jävla inlägg. UH. Funderar på att skita i gymmet och ta en lååååång promenad istället. Krypa ned i ett varmt bad, lägga mig tidigt och hoppas på en bättre morgondag. Fy vad jag saknar mina vänner nu. Att kunna komma över på en kopp te och ett riktigt gediget asgarv. 

Kommentarer

Postat av: caroline

Publicerad 2012-03-14 19:18:55

Och jag saknar diiiig!!! <3

Postat av: chatrine

Publicerad 2012-03-14 21:05:18

Unna dig ett redigt bad, massa peeling, hårinpackning, inlackning och rubbet. Det gjorde jag när jag kände mig down, kände mig som en ny människa! I påsk är det té, promenader, fest, té, promenader, fest och lite mer vin kanske? ;)

Postat av: Louise

Publicerad 2012-03-18 20:05:58

Puss på er godingar, fast det är många mil mellan oss får ni mig att känna mig mycket bättre! :) <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela