Carolina Tegene Louise

Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.

Löpning, provrättning och bakning..

Publicerad 2012-06-07 21:41:59 i Allmänt,

Det är nu man ska vara så där käck och säga att man har "många bollar i luften", men jag skulle snarare säga att jag är schitzofren.

Satt kvar på jobbet och väntade på en elev med föräldrar som jag skulle ha möte med. Dök de upp? Givetvis inte. Medan jag satt och väntade på dem satt jag och umgicks lite med ett par killar i 7an. Pratade traktorer och moppar. NAJS. Tro det eller ej men det var ganska mysigt att sitta där och lyssna på ett par trettonåringars funderingar kring vad som är viktigt i livet. Postade även iväg 25 brev hem till eleverna. Klassföreståndare som jag är fick jag ta ansvaret att se till att ungarna kommer med bussen på skolavslutningen nästa fredag. Den andra klassföreståndaren tyckte att det var smart att jag gjorde det att jag var väldigt duktig och att hon själv inte skulle komma på det.
Ibland undrar man.

Sprang en sväng direkt efter jobbet. Handlade, började baka till fikat som arbetslaget ska bjuda på imorgon och nu sitter jag här och rättar prov samtidigt som jag langar in plåtar i ugnen en efter en. Hade tänkt hinna tvätta håret också innan jag lägger mig.. Känner mig som världens sämsta vän och flickvän som aldrig har tid. Snart så!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela