Carolina Tegene Louise

Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.

Backintervaller och burpees

Publicerad 2012-06-05 20:23:39 i Träning,

Och för er som skiter i hur livet ser ut utan undrar hur träningen går kan jag sammanfatta gårdagen med:

Backintervaller 10 st.
Har en riktigt bra nybörjarbacke som inte är speciellt lång men ganska brant. Ruscha upp så fort du bara kan, gå ner, ruscha upp osv 10 ggr. Första gången gick hur bra som helst, åttonde gången sved det i benen, bröstet, gommen, magen.. det behövdes på mig helt enkelt!
Eftersom jag aldrig har varit en konditionsmänniska och hatar att träna kondition så gillar jag den här övningen. Dels för att backen inte är så lång, men brant, vilket leder till att man måste "explodera".

Burpees 3*10 st.
Armhävning (börja med vanliga, tröttnar du så gå över på knä) upphopp, ner fort och gör en armhävning, fort upphopp osv. Jag är rättså nöjd med att jag orkade göra alla armhävningar på fötterna 10 repetitioner i 3 set. För ett halvår sedan orkade jag ca 3 vanliga armhävningar. Max.

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2012-06-08 17:58:16

Tummen upp för backintervaller och burpees! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela