Carolina Tegene Louise

Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.

25 Juni

Publicerad 2012-06-25 10:03:20 i Allmänt,

Var ska man börja sammanfatta det här?
 
Personalfest i onsdags. Helt galen! Det är så kul att mötas under andra former, i andra kläder och inte helt nykter. Eleverna skulle inte tro sina ögon om de hade sett oss där och då.. Gitarren åkte upp och det blev allsång och en hel del fräckisvisor. Kändes bra att få ett så roligt avslut med alla fina kollegor, kommer sakna dem allihop.
 
I torsdags införskaffade jag äntligen gymkort igen och körde ett ordentligt benpass. Testade att köra lite burpees också, orkade 4 stycken. Inte fyra set alltså, utan endast 4 repetitioner. Vad har hänt under de här veckorna?! Ändring väntas.
 
Fredagen började med morgonpromenad/jogg innan det var dags för midsommarmys med familjen. Efter det blev det midsommarmys hos Josephine med frugan, Chatti och Fredrika. Efter god mat, vin, hoppar-du-hoppar-locken-frisyr och kransbindning så cyklade vi ut till Olivias stuga där det väntades lekar, mer alkohol och mycket skratt.
 
Lördagen spenderades i solen. Kvällen bestod av pizza, chips,dipp, och godis tillsammans med Olle, Lisa och Daniel. Alla somnade till fotbollen innan klockan 10 på kvällen..
 
Igår rörde jag lite på mig igen. Gick ut till Olle och hämtade cykeln, ett litet motionsprojekt på ca en timme. Efter det så tänkte jag hjälpa till att bära lite ved innan det skulle börja regna. Regnet blev försenat och det slutade med att jag bar ved i 4 timmar.
 
Nu är det dags att den här bloggen kommer in på det spåret den var tänkt till, träning och kost. Skriva dagbok på nätet är inte min grej. Idag bjuder inte vädret på vare sig någon långpromenad eller löptur så det får bli en sväng till gymmet sedan. Eventuellt armar, bröst och kondition.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela