Carolina Tegene Louise

Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.

Russian Circle

Publicerad 2012-02-13 23:04:49 i Allmänt,

Hej!

Dagens projekt: att frakta hela Djurgårdsskolans högstadium till Säfsen och tillbaka (helst). Efter att 12497674 elever hämtat ut sin hyrda utrustning, ångrat sig, bytt storlek, grinat för att pjäxorna var hårda, hämtat ny utrustning och till slut var redo för backen så var det dags att grilla korv. Sedan flöt allt på bra trots trötta och grinigaa elever, fröknar, busschaufförer och skiduthyrningspersonal. Men resan hem.. Uj. Hamnade brevid en kille som är.. låt oss säga lite speciell. (Inte "schackmanjaken" jag pratade om Carro, utan den andra..)

- Vet du vad jag har gjort Louise?
- Nej? Berätta!
- Jag har varit i Egypten en gång!
- Oj då.. Så trevligt!
- Aa-aa! Där red jag på en kamel, fast jag var rädd för att ramla i bajset. Det fanns en massa ökenormar där också. Men dom är inte giftiga. Men de har ett jäklarns bett du!
- Jaså? Men du blev inte biten hoppas jag?
- (Asgarvar) HAHA NÄÄ-ÄÄ DU! Men vet du en sak? Det finns en ormfamilj där, en röd, en gul och en blå tror jag. (Tankepaus) eller om det var en grön... nej blå förresten. Ett bett från en sådan och sedan efter FEM MINUTER (här trycker killen upp en hand i ansiktet på mig) så är det liksom bara Tack och godnatt! De kan förresten hoppa 3m rakt upp i luften!
- Men du.. 3m lät allt väldigt högt för att vara en hoppande orm .. ?
- Ja men.. (tankepaus igen) eller näe förresten. Där vi va kunde de hoppa 5m upp i luften! Det är säkert! Det fanns sköldpaddor där också.
- Hmm ok. Sköldpaddor alltså.. hur högt hoppade dom då? (Här försökte jag vara lite rolig)
- Amen.. (skitsur) sköldpaddor hoppar ju inte alls! Fattar du väl?!

Vilken kille under 15 år använder uttrycket "Tack och godnatt"?

Efter att ha landat och ätit lite hemma var det bara att pallra sig iväg till Russian Circle-passet. Vill inte veta hur mina ben och axlar mår i morgon efter en heldag i backen + en timmas helvetespass.

"Tack och godnatt"!

Kommentarer

Postat av: caroline

Publicerad 2012-02-15 22:05:39

hahahhaha! ja dör!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela