Carolina Tegene Louise

Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.

Alive!

Publicerad 2012-08-13 23:45:14 i Allmänt,

Jaha, då var det kanske dags att sparka igång den här igen. Eftersom jag förmodligen kommer vara ganska osocial dessa dagar så får nära och kära följa mig och vad jag gör här på bloggen.
 
Under den här dagen har jag för första gången i mitt liv
- Flyttat hemifrån
- Veckohandlat
- Gått runt i Linköping
- Åkt vilse i Ryd
- Börjat få en visdomstand
- Misslyckats med att tillaga nudlar
 
Efter att ha suttit och pratat med Erika (tjejen jag kommer bo med ett tag) hela kvällen om vad som förmodligen kommer vänta oss under de här första veckorna, så ska jag lägga mig och försöka sova. Tankarna snurrar som aldrig förr och jag börjar redan känna mig lite stressad av att jag har totalt glömt bort hur man integrerar, hur man använder enhetscirkeln och hur man räknar med e och imaginära tal.
 
Imorgon klockan nio ska vi alla som kommer gå inom maskinsektionen träffas i Vallarodellen med våra hemmagjorda namnbrickor formade som en skiftnyckel kring halsen. Som tur är var Erika på en tjejträff förut och lärde känna lite andra tjejer som jag ska haka på imorgon. Då börjar ett helt nytt kapitel i mitt liv. Känner mig lätt illamående av glädje, panik, förhoppningar och nervositet. Lousie Jonsson, blivande civilingenjör.. Hjälp.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela