Carolina Tegene Louise

Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.

Upp, upp och hååååååll!

Publicerad 2012-04-25 08:21:30 i Allmänt,

Hej!

Var på ett riktigt monsterpass på gymmet igår, vilket gör sig påminnt idag! Jag och carro var på 1,5 timmas styrka/konditionspass med stans i särklass största hurtbulle som instruktör.

Just nu jobbar jag massor, tränar, pluggar och planerar min mat in i minsta detalj så det kommer bli ganska dött här. Ser lite kul ut när jag kommer med en ica-kasse full med matlådor varje dag ;) Har hittills lyckats hålla mitt matschema så här:

06.45 frukost
ca 10.00  mellanmål
ca 12.00 lunch
ca 15.00 mellanmål
18.00 - 19.00 middag
21.00 litet mellanmål

Tiderna varierar lite från dag till dag beroende på hur jag har mina lektioner, om jag har pedagogisk lunch och när jag tränar på kvällen. Kan säga att jag redan nu känner ett minskat sötsug! Har varit skeptisk till de som prisar att äta så här många mål mat om dagen, men nu håller jag istället med dem. Man är aldrig sämre än man kan ändra sig!

Kommentarer

Postat av: caroline

Publicerad 2012-04-25 15:30:17

Vi ba köööööör! zumba ikväll ;)

Postat av: chariine

Publicerad 2012-04-25 20:30:42

åhh, har du något tips till min klockan 15-17 dipp som inträffar mellan föreläsningarna? Äpple och bananer i all ära, men det piggar inte tillräkligt? Något smidigt man kan ha i väskan?

Postat av: Louise

Publicerad 2012-04-28 14:38:48

Äpple och banan är egentligen inte det bästa på eftermiddagarna.. nyttigt, men samtidigt mycket snabba kolhydrater. På eftermiddagarna brukar jag köra på lite nötter och russin och vet jag att det dröjer tills jag kommer hem så har jag en liten burk med keso eller kvarg, lite havregryn, lite nötter och russin. Försöker få med så att jag har proteiner med i varje mellanmål :) Try it!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela