Carolina Tegene Louise

Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.

Resultat!

Publicerad 2012-04-18 20:32:12 i Allmänt,

Vill till att börja med vara jävligt självisk och påstå att månader av slit börjar synas. Kul!
Nästa mål: bränna bort lite till Gran Canaria! Därför kommer inte styrketräningen vara lika intensiv. Tänkte lägga mig på en nivå så att jag i alla fall inte förlorar någon muskelmassa. Mycket muskler=hög förbränning.

Vårruset ska springas också! Jag och Carro ska springa 5 km jävligt fort (läs: gnata runt) den 10 maj. Kul! Mitt första lopp någonsin. Lite småläskigt och samtidigt väldigt peppande!

För att orka med hela dagarna på jobbet, träna, bränna fett och samtidigt må bra och inte bryta ner kroppen så kommer det krävas stenkoll på kosten. Visst, leva på en morot om dagen kommer du garanterat gå ner i vikt av. I två dagar. Sedan kommer kroppen ställa in sig på svält och strypa förbränningen så långt det bara går för att hålla kvar på energireserverna. Samtidigt kommer kroppen börja använda proteinet i dina muskler som bränsle istället = bryta ner musklerna och du kommer känna dig jävligt nere. I dagsläget äter jag 4-5 gånger per dag men ska försöka klämma in ytterligare ett litet, proteinrikt mellanmål på förmiddagen. Det där var egen spark i röven.

Nu kör vi!

Kommentarer

Postat av: Olivia L T

Publicerad 2012-04-18 22:13:25

Vad GÖTT att höra Louise, att du kör hårt MEN med en sund inställning! Hör av dig om du har vägarna förbi stockholm snart! kramar

Postat av: chatrine

Publicerad 2012-04-19 23:20:31

Du är så inspirerande! Har försökt skärpa till mig med kosten lite, gjorde någon dundersmoothie förra veckan, idag åt jag två feta korvar med bröd och kladdkaka med glass till kvällsmat. SHAME. Ps. miss u

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela