Carolina Tegene Louise

Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.

Förkyld

Publicerad 2012-04-22 19:46:24 i Allmänt,

Så klart. Kände att det var smygandes i torsdags. Tog det lugnt fredag, tränade lördag och idag är jag snorig som få. Hoppas det går över, jag hade ju tänkt träna i morgon. Är bara snorig, har inte ont någonstans och jag har inte feber så det går allt bra bara jag inte kör på som fan. Intervallträningen får i alla fall ligga på is..

Istället spenderar jag min tid ikväll med att planera veckans lektioner så jag slipper stressa med det utan bara kan fokusera på träningen i veckan. Mecklar med mat tills i morgon också: en lunchlåda till mig + två mellanmål, två lunchlådor till olle + två mellanmål. Ser ut som att jag fixar käk till en hel armé! Hur ska man få råd att hålla på så här när man pluggar?!

Ikväll ska jag och Olle slänga iväg en beställning från gymgrossisten också. Onödigt? Ja, egentligen är det ingenting som jag behöver när jag äter som jag gör men det är peppande! Vet jag att jag har lagt ner ett par kronor på ett kosttillskott, då inbillar jag mig att jag faktiskt orkar lyfta den där hanteln ett par gånger till, eller att jag orkar minsann en minut till på löpbandet. Dessutom vill man inte ta den där kakan på tisdagen, utan man kan vänta med den tills fredag när man nu har lagt ner massa tid och pengar som ska hjälpa mig med träningen.

Nog tjatat. I morgon är det ny vecka och då kör vi igen! Den här veckan resulterade i 5 träningsdagar och en morgonpromenad. Jag vet att jag kan bräda det den här veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela